Verkleedkleren maken (Piraat)

Standaard
Stoere piraat

Stoere piraat

Eindelijk dan maar toch, onze smurf (bijna 5) krijgt interesse in verkleedkleren!!! Ik kan dus lekker aan de slag. Nu vind ik het persoonlijk wel leuk als verkleedkleren tot de verbeelding kunnen spreken. Dat je sommige items voor verschillende dingen kunt gebruiken. En het hoeft zeker niet allemaal nieuw te zijn!

Het begon dat ik een pyjama broek wilde maken die veel te groot uitviel (wijde broek uit SVDHZ 2). Door de stof leek het wel een piraten/clownsbroek. Dat ging ik dus maken. Hieronder hoe ik het piratenkostuum heb gemaakt. Het kan gewoon over de normale kleren. Dat vind mijn zoontje wel zo prettig. Papa had nog ergens een piratenzwaard liggen. Zoonlief had nog een verrekijker. Het kostuum is dus nu helemaal compleet!

een oude blouse van mij verknippen

een oude blouse van mij verknippen

Ravels knippen. De mouwen eraf! Van de onderkant van de mouwen heb ik ook weer een verkleeddeel gemaakt :).

Ravels knippen. De mouwen eraf! Van de onderkant van de mouwen heb ik ook weer een verkleeddeel gemaakt🙂.

Veel te wijd! Gewoon smaller gemaakt. En in de hals ook een stuk ingenomen. Hoeft allemaal niet netjes, tis natuurlijk een piratenblouse.

Veel te wijd! Gewoon smaller gemaakt. En in de hals ook een stuk ingenomen. Hoeft allemaal niet netjes, tis natuurlijk een piratenblouse.

Broek met elastiek. Gewoon een knoop! Kan ik gemakkelijk wijder of smaller maken. Zodat je er niet zo snel uitgroeit.

Broek met elastiek. Gewoon een knoop! Kan ik gemakkelijk wijder of smaller maken. Zodat je er niet zo snel uitgroeit.

lap op blouse

Blouse “repareren”. Een piraat kan natuurlijk niet netjes naaien🙂.

Paar lintjes, gaten en lappen en de blouse is net "echt"

Paar lintjes, gaten en lappen en de blouse is net “echt”

Geef een reactie

