Voeden met spreidbroekje

Standaard

Mijn dochtertje heeft vanaf 3 maand een spreidbroek. Haar heupjes stonden niet goed. Gelukkig waren we er snel bij! Ik heb als kind ook een spreidbroek en gipsbroek gehad. Daarom zodra het kon, een standaard check in het ziekenhuis.

Wat ik me toen wel afvroeg; kan ik nog gewoon borstvoeding geven? Nou, ja hoor! Het is even wennen. Want voor je gevoel steekt er één been hoog de lucht in. Dat kan toch niet ontspannend zijn…

Nu weet ik niet anders. Maar wat ik zelf wel heel prettig vind is het gebruik van een voedingskussen. Het kussen doe ik tussen de beentjes. Of het voor mijn dochtertje wat uitmaakt weet ik niet. Voor mijn gevoel wel.

Liggend voeden in bed gaat ook prima! Ik lig er gewoon naast. En het aanhappen gaat prima.

Zonder kussen voeden is wel lastig. Maar gelukkig is overal wel een gewoon kussen in de buurt.

Dus krijgt je kindje een spreidbroek? Je kunt gewoon blijven borstvoeden hoor! Het is misschien even wennen. Maar ik weet nu niet meer anders. Inmiddels voed ik al 3 maand met spreidbroek. En ik ga nog even door! Ongeacht of ze de spreidbroek moet dragen of niet.

Ik weet niet hoe lang ik blijf borstvoeden. Maar de kleine meid is nu 6 maand en ik ben het nog lang niet zat.

Zijn er misschien ook moeders die ervaring hebben met voeden en spreidbroek? Of een kindje borstvoeden dat een gipsbroek heeft?

Geef een reactie

