Havermout-spelt koekjes

Standaard

Ik hou van havermout, ik kan spelt eten. En ik hou van eenvoudige koekjes. Zo hier een recept. Hier vielen ze lekker knapperig uit en bleven ze niet lang liggen. Je kunt kiezen wat voor soort suiker je erin wilt doen.Ik had deze keer oerzoet gebruikt.

Ingrediënten:

  • 100 gram havermout
  • 100 gram speltmeel (volkoren)
  • 50 gram suiker (riet-, palm-, kokosbloemsuiker of oerzoet)
  • 1 el ahornsiroop
  • 150 gram roomboter
  • keukenmachine (ik weet niet hoe de koekjes uitvallen als je de havermout heel laat)

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 150 graden (hetelucht).
  • Maal de havermout fijn in de keukenmachine.
  • Voeg de suiker en het speltmeel toe en meng het kort.
  • Voeg de boter en de ahornsiroop toe en laat de keukenmachine draaien tot er een plakkerig deeg ontstaat.
  • Maak koekjes door een bolletje te draaien, plat te duwen. Maak ze zo dun mogelijk! Dan worden ze het meest knapperig. Het is een beetje plakkig deeg, maar het lukt wel.
  • Zet de koekjes in de oven (ik heb twee bakplaten vol, en gebruik daarom hetelucht oven). Zet ze er 15 minuten in. Kijk of ze een beetje bruin zijn geworden. Anders moeten ze nog iets langer in de oven.

Eet smakelijk! Ik vind de combi roomboter met ahornsiroop super lekker! Ik kan het moeilijk bij één koekje laten…

Geef een reactie

