Wasbare zoogcompressen

Standaard

Wist je dat er wasbare zoogcompressen bestaan? Nou, ik wist dat niet bij mijn eerste kindje (2011). Waarschijnlijk bestonden die best wel, maar waarom had ik daar dan niet van gehoord?

Hoe ik er achter kwam dat die dingen bestonden, geen idee! Maar wat een uitkomst! De voordelen waarom ik gekozen heb voor wasbare zoogcompressen (sommige argumenten weet ik pas nu ik het gebruik…)

  • Scheelt een bult afval
  • Scheelt geld en winkel ritjes (zeker als je last van stuwing hebt), een doos kost meestal 2 euro (30 stuks geloof ik).
  • Ze zijn dunner.
  • Ze zijn zachter.
  • Ze nemen goed melk op (weleens lekkage gehad, maar dat had ik ook wel eens bij de andere).
  • Ze irriteren je huid niet.
  • Ik heb het idee dat ik minder stuwing heb (maar ja, dat is lastig vergelijken als er 4 jaar tussen zit, wat is de oorzaak???)

Nadeel, ze zijn behoorlijk prijzig in de aanschaf. Je betaald al snel 5 euro voor twee pads. Heb je een beetje stuwing, dan heb je er wel wat nodig. Voor 12 pads zit je dan op 30 euro. En dan zul je denk ik als reserve nog wat wegwerp nodig hebben. Daar kun je 15 dozen wegwerp voor kopen!

Wat heb ik gedaan? Aangezien ik wel een beetje handig ben op de naaimachine, ben ik ze zelf gaan maken. Voor de bevalling had ik geen tijd, en stonden mijn machines ergens verstopt in de opslag. Maar toen ik weer een beetje energie had na de bevalling ben ik achter internet en de naaimachine gekropen.

Binnenkort zal ik een tutorial schrijven. Eerst nog een setje maken en er foto’s van maken.
De pads zijn op deze manier een stuk goedkoper. Je kunt een ruim voorraadje maken. En zeker als je van plan bent om lang te voeden is het super!

Binnenkort meer hierover!

»

  1. Ja ik wist het! Maar ook niet bij m’n eerste (ook van 2011). Bij de tweede heb ik ze wel gemaakt. Ik heb twee lapjes pul besteld (gewoon effen) en wat bamboe en hennep volgens mij. Verder gebruikte ik wat flanel of molton wat ik in huis had. Een heel stuk goedkoper.
    Ik heb uiteindelijk 10 maanden gevoed, dus het is goedkoper (en minder afval) dan de wegwerpcompressen.

Geef een reactie

