Tussendoortjes & Traktaties op vakantie

Standaard

Op vakantie eet je vaak net wat specialer. Af en toe een lekkere koek, een ijsje of een ander tussendoortje. Was ik zielig dat ik dat nu niet meer op vakantie kon eten? Nou niet echt hoor, ik heb best lekkere alternatieven gevonden. Ja, ik moet zeggen, soms zagen de taartjes/koeken er echt heel erg lekker uit. En in mijn herinnering smaken ze ook lekker. Ik weet alleen nu dat als ik dat nu eet het echt niet lekker meer valt… dus dan valt het wel mee😉.

Wat at ik dan wel?
Ik kan gelukkig heel veel wel eten. Maar op vakantie is het soms wat lastiger omdat ik geen oven tot mijn beschikking had. Normaal bak ik eigenlijk alles zelf! Hier wat tips voor jullie als je hetzelfde “probleem” hebt.

Van te voren bakken
Ik had deze kokoskoekjes van te voren gebakken. Ik heb er zelf ongeveer een week mee gedaan. Ongeveer één koekje (of 2) per dag (ik bak elke keer dubbele hoeveelheid en mijn koekjes zijn wat kleiner).  Ze bleven best goed. Toen ze op waren miste ik het koekje bij de koffie wel een beetje…

Noten
Altijd had ik wat noten (paranoten, walnoten, pecannoten etc.) met wat rozijntjes in een bakje. Ideaal! Eigenlijk wel een beetje noodzakelijk voor tussen-de-middag. Anders hou ik het echt niet vol tot het avondeten. Dit geeft mij een prettige vullig in mijn buik🙂. Zeker omdat we tijdens de vakantie vaak later eten dan thuis.

Fruit
Natuurlijk kon ik gewoon fruit eten. Bananen en appels vind ik makkelijk mee te nemen. Verder kochten we soms als traktatie een bakje frambozen. Ik moest er snel bij zijn, anders had kleine Smurf ze al allemaal opgegeten. Ook voor hem natuurlijk veel gezonder dan een snoepje. Gezien de prijs eten we thuis niet altijd frambozen. Het was op vakantie dus ook echt een traktatie🙂.

Chocolade
Ik had op vakantie ook wat extra pure chocolade (meer dan 70% cacao) meegenomen. Dit kon omdat het niet zo heel warm was tijdens onze vakantie, en we hebben een klein koelkastje.

Gepoft boekweit
met honing wat ik in de supermarkt tegengekomen. Best lekker knabbelen, tussendoor of bij een bakje koffie. Het vult niet echt, het eet vooral wel lekker weg. Kleine Smurf vindt ze ook lekker. Was hij ook een poosje zoet…
Zo’n zak is trouwens echt groot! Je eet er niet zoveel van per keer, dus de zak is ook nog lang niet leeg.

Lekker snoepje op vakantie!

Lekker snoepje op vakantie!

Gedroogd fruit
Zoals ik al eerder zei deed ik elke keer wat rozijntjes door de noten. Vind ik best lekker, een beetje zoet erbij.

Verder kwam ik gedroogde mangorolletjes tegen in de supermarkt. Puur mango, zonder toevoegingen. Echt een lekker snoepje. Nu ik thuis ben heb ik nog over, maar ik merk dat ik het thuis minder snel eet. Op vakantie pak je sneller een snoepje. Maar toch zouden ze dit ook wel in de Nederlandse supermarkt mogen verkopen. Ik heb het nog niet gezien.

IJs
Thuis maak ik altijd zelf ijs met bevroren fruit en sojamelk of kokosmelk. Erg lekker en makkelijk. Op vakantie gaat dat niet. Ik ging er vanuit dat ik tijdens de vakantie geen ijs zou eten. Maar we kwamen bij een adresje wat lactosevrij ijs had. Er zat wel suiker in, maar ook echt fruit. Dat proefde ik zeker! Ik ga natuurlijk niet weer elke dag suiker eten. Maar gelukkig heb ik van één ijsje niet direct minder energie. Ik heb maar extra genoten van dit ijsje!

Heb jij een dieet? Kun je niet alles eten? Hoe doe jij dat met tussendoortjes als je op vakantie bent? Of als je een dagje weg gaat?

Ik heb een heerlijke vakantie gehad!

 

 

»

  1. Afgelopen vakantie had ik wel noten meegenomen, maar vooral heel veel bananen gekocht🙂 Fruit is over het algemeen wel duur in Japan, alleen de bananen waren steeds in de aanbieding.
    En uiteindelijk bleek dat er ook redelijk veel crackers en bepaalde chipsmerken waren die ik kon eten, dus dat was ook leuk.

      • Ik heb het idee dat je in Nederland misschien wel meer vreemde vruchten tegenkomt dan in Japan! Er zijn een paar dingen die ik in Japan voor het eerst heb gegeten, bijvoorbeeld rettich en kaki-fruit, maar die kun je in Nederland ook gewoon vinden. Er zijn andere dingen die je in Japan wel in alle supermarkten ziet liggen, maar in Nederland moeilijk te krijgen zijn, bijvoorbeeld “goya” (sopropo in het Nederlands) en “okura” (okra). Maar als je zoekt moet je die misschien ook wel in Nederland kunnen vinden denk ik (al ben ik deze twee groenten hier zelf nog niet tegengekomen).

Geef een reactie

