mini moestuin (2)

Standaard

Het groeit en groeit en groeit… En past langzaamaan niet in de bakken die ik ervoor gebruik.

Regen, zon, regen, zon doet alles hier goed groeien. In mijn “normale” tuintje groeit het onkruid welig en komen de paardenbloemen als paddenstoelen uit de grond (oei). Ik doe mijn best, maar in die hitte zit ik niet graag in de tuin… en met regen evenmin….

En zoals elk jaar had ik mij voorgenomen. Dit jaar ga ik het bijhouden. Maar nee hoor… Eigenlijk ben ik altijd net wat te laat met het onkruid wieden.

Net als het onkruid groeien mijn groenten ook goed. Ik heb al een paar radijsjes uit de “tuin” gegeten. En nu groeit de rest. Eigenlijk zo hard dat het niet meer in de bakken past. Ik had misschien, heel misschien ook een klein beetje teveel zaadjes per pot gedaan… hopend op een grotere oogst. Meneertje Normaal moest hier heel hard, heel hard om lachen…

Inmiddels heeft elke krop sla een eigen pot🙂. En heb ik de pompoenen wat uit elkaar gehaald (ze zaten aan één kant van de bak, doordat ik het vele water eruit had moeten gooien). Eentje hangt nu wat slap, maar ik hoop dat die nog bijtrekt.

Verder groeien de pastinaken ook goed. De basilicum ruikt heerlijk maar de peterselie is inmiddels verzopen en verbrand… Oja, en volgens mij heb ik in één bak heel veel zorg aan een grote onkruid plant besteed!

Ik zal binnenkort een keer een fotootje maken, die heb ik nu nog niet.

Groetjes mevr. Gewoontjes

Geef een reactie

