Mijn mini moestuin

Standaard

mini moestuinIk heb geen groene vingers! Onkruid groeit altijd net te snel, en mijn tuintje ziet er altijd wilder uit dan dat van de buren. Toch vind ik moestuinen super interessant. En zo lekker! We krijgen regelmatig spullen uit de tuin van mijn schoonouders. Nu ben ik zelf begonnen met kweken in onze tuin.

Of dat gaat lukken? De stimulans om de plantjes goed te houden is groter dan met sierplanten. Ik geef de plantjes tot nu toe keurig water. Of laat kleine smurf dat doen met zijn waterpistool🙂.moestuin in bakken

Veel tuin hebben we niet. Maar het leek me leuk om wat verschillende dingen te kweken in bakken. Ik hoop dat het lukt…

Afgelopen weekend heb ik verschillende zaden geplant: radijs, 2 soorten pompoen, pastinaak, sla, komkommer en verse kruiden. Met de kruiden heb ik al ervaring, maar met de rest niet.

zijn dit kiemen van radijs?Niet gedacht, maar ik zie nu al kleine plantjes verschijnen. Ik ben alleen vergeten wat ik waar heb geplant… volgens mij zijn dit radijsjes…. En wat die spriet nu is… ik weet het echt niet :s….kiem van?

Oja, wat ook erg leuk is dat de peuter van 3 nu ziet hoe dingen groeien. Hij is er soms maar druk mee, met water geven en zorgen dat de plantjes gaan groeien of juist niet gaan groeien…

 

»

  1. Leuk om te lezen. Zelf heb ik me nooit aan de pompoen of courgette gewaagd omdat die zoveel ruimte nodig hebben.Vorig jaar heb ik een ui in de grond gestopt en een aardappel. de aardappel werd niks totdat ik een biologische nam, dat werd een enorme plant. Waarschijnlijk door het middel tegen uitlopen dat een gewone aardappel niet lukt.
    Dit jaar heb ik me gehouden bij de tomaatjes, ik heb de pitjes in een biologisch tomaatje gebruikt als zaadjes, dat werkt prima.

Geef een reactie

