Joehoe! Weer pizza gegeten :) !

Standaard

havermout pizza Zoals jullie in dit bericht hebben kunnen lezen ben ik dol op pizza. Heerlijk knapperige bodem en krokant kaaskorstje. Helaas was pizza één van de eerste “buikpijngerechten”. Nu weet ik wel waardoor… tarwe, vaak melkproducten, veel E-nummers.

Ik kreeg op het bericht allerlei tips. Over het gebruik van volkoren tarwemeel. Nou, dat valt voor mij inmiddels af. En ik twijfelde of ik wel tegen gist zou kunnen. Dus ook een bodem van speltmeel met gist heb ik nog niet gemaakt.

Hoe weet ik niet meer precies, maar ik kwam terecht op de website van Mind Your Feed. En daar werd mij een pizza getipt met een havermout bodem. Ik vond het recept direct al lekker klinken. Maar het duurde even voordat ik het ging maken. Nieuw = lastig denk ik dan. En dan heb je het recept nog niet uitgeprint enzo… Eh… excuses, want het is echt niet een moeilijk recept. Het is wel handig om een keukenmachine te hebben!

Een paar dagen geleden heb ik dan eindelijk maar toch het recept uitgeprobeerd! Nou, wij vonden het hier allemaal voor herhaling vatbaar. De bodem smaakt echt wel anders dan een “normale” pizza. Misschien smaakt het geheel ook wel echt anders. Maar toch, ik had wel echt een “pizza ervaring” bij het eten van deze pizza.

havermout pizza Mind Your Feed (recept)Erg lekker! Het vult trouwens goed. Haha, door die combi hadden we wel wat teveel gegeten. We hadden nog een restje over voor de lunch de dag erna. We hadden beter een iets groter restje kunnen bewaren. Maar we hebben genoten van het recept! Dank Mind Your Feed!

Jullie willen nu zeker het recept wel! Dit is de directe link!

Ik heb de bodem exact zoals het recept gemaakt. De saus wat anders.

Ik heb tomatensaus van de Lidl gebruikt. Daar doorheen een sjalotje en 2 teentjes knoflook (fijngesneden) geroerd. Daar bovenop wat salami (niet geheel verantwoord, wel lekker!), prei, courgette, paprika en tomaatjes. Verder heb ik Italiaanse kruiden gebruikt. En op een gedeelte heb ik wat geitenkaas gedaan. De mannen hier in huis lusten geen kaas….

Zouden die wel kaas lusten, dan is een vega variant ook erg lekker. Maar om de pizza iets pit te geven heb ik de worst gebruikt.

Eet smakelijk!

 

 

 

»

Geef een reactie

