Stoere jongenstas met helikopters!

Standaard

schoudertas helikoptersHoewel kleine Smurf er dol op is, is mama alle Cars & Planes wel eens zat. Daarnaast zijn die kleine rugzakjes leuk, maar wie draagt de tas uiteindelijk?…. mama….

Daarom wilde ik zelf een leuke tas voor de jongen hier in huis maken. Een keer eens wat anders, maar wel lekker jongensachtig. En wat groter, zodat er gemakkelijk een setje reserve kleding in kan en dan nog zijn beker en trommeltje. Nee, naar school gaat hij nog niet, maar wel de peuterspeelzaal. En natuurlijk ook draagbaar voor papa & mama (dat we niet met zo’n minirugzakje zitten te wurmen).

Van een vriendin heb ik voor mijn verjaardag het boek “Tassen, leuke tassen om zelf te maken” van Rabea Rauer en Yvonne Reidelbach gekregen. Erg leuk! Vooral de “messengerbag” sprak mij aan.

Eerst wilde ik deze tas makenbinnenkant helikopterstof met het restant stof van de volkswagenbusjes. Totdat ik met een stapel coupons thuiskwam. Zoonlief ging direct spelen met de helikopterstof. Wat vond hij die mooi! Nou, toen dacht ik, laat ik daar dan de tas van maken.

Even navraag gedaan op naailes of dat wel kon, een tas van tricot. En ja hoor, met extra stevige vlieseline kan het prima. De buitenkant wilde ik sowieso van spijkerstof doen. Dus dat is al wel stevig.

De tas is wel een beetje groot voor een 3-jarige. Maar zelf vind ik dat toch wel prettig. Je kunt hem natuurlijk ook altijd wat kleiner maken.

De kleine man is super blij met zijn nieuwe tas! En mama vind het eigenlijk ook wel heel goed gelukt🙂.

Geef een reactie

