Overnight oats, chocolademelk smaak

Standaard

Hmm, de overnight oats begin ik zelfs lekker te vinden. Ben een beetje aan het experimenteren gegaan met ingrediënten die ik in huis had. Ik wil jullie deze combi niet onthouden. Best wel lekker, al zeg ik het zelf🙂 .

Ingrediënten:

  • 1/3 kop havermout
  • 1 kop sojamelk (zonder suiker gebruik ik)
  • 1 el cacoa
  • palmsuiker (hoeveelheid naar smaak)
  • klein handje rozijntjes
  • 1/2 el lijnzaad (optioneel)
  • lekkere hoeveelheid (diepvries) aardbeien/bosvruchten/frambozen (wat je hebt liggen).
  • handje noten (optioneel)

Bereiding

  • Meng alle ingrediënten (met uitzondering van de noten) door elkaar. Proef of het zoet genoeg is, of dat je nog een beetje meer cacao wil toevoegen. Handig, doe het in een afsluitbaar bakje, evt. magnetron proove.
  • Zet in een nacht in de koelkast.
  • Haal het de volgende morgen uit de koelkast.
  • Je kunt het koud eten of nog even opwarmen (in de magnetron).
  • Voeg nu een handjevol noten toe.

Eet smakelijk!

»

  1. Toen ik een keer havermout in huis had, had ik het als volgt gegeten:
    -bakje havermout een nachtje laten weken in koud water met wat appelazijn
    -de volgende dag afgieten zodat je een blob overhoudt, dan banaan en/of honing en cacaopoeder door de blob mengen.
    Ik heb eigenlijk zowat nooit melk in huis, dus daarom had ik iets anders gebruikt😛

      • Een banaan in stukjes gesneden/geprakt met wat cacaopoeder (minder dan een half theelepeltje!) is mijn favoriete tussendoortje op dit moment🙂 Is een beetje een soort moes zonder dat je alles in de blender hoeft te gooien enzo (ik heb geen blender en ik heb er ook geen behoefte aan :P). Soms doe ik er ook een avocado doorheen, als ik die in huis heb.

  2. Lekker hè? Overnight oats heb ik afgelopen voorjaar, zomer en najaar ook heel veel gegeten. Het hoeft overigens niet in de koelkast, hoor. Op kamertemperatuur kan het ook prima, ik doe alleen havermout met het vocht ’s avonds in een schaaltje. De rest volgt de volgende morgen.
    Omdat het buiten kouder werd, kreeg ik zin in een warm ontbijt, dus ben ik overgestapt op havermoutpap. Lekker met appel, banaan, rozijnen en heel veel kaneel🙂
    Mag ik je afraden om je voedsel in een magnetron te verwarmen? Door de werking van de magnetron gaan veel vitamines en mineralen verloren en dat is juist zo zonde als je gezond(er) eet. In een steelpannetje is het ook zo opgewarmd!

    • Oh, handig om te weten dat kamertemperatuur ook gewoon kan. Ik denk dat ik zomers wel voor een koudere variant ga🙂.

      Ik weet idd dat magnetrons discutabel zijn. Vooral de straling. Dus je mag me dat zeker afraden. Of ik je advies ook opvolg… misschien niet direct, maar over een poosje. Ik merk dat ik daar nu nog niet zo heel erg mee bezig ben. Maar je hebt gelijk🙂.

Geef een reactie

