Overnight oats, een review ;)

Standaard

Op een heleboel blogs kom ik op dit moment overnight oats tegen. Daarnaast tipten meerdere mensen mij dit gerecht als ontbijt. Aangezien mijn buik niet meer zo blij wordt van tarwe en ik havermout wel goed kan verdragen.

Hmmm, ik stond niet echt te springen bij het idee van koude havermoutpap in de morgen. Maar ja, het zou wel erg gemakkelijk zijn om dit bijv. op vakantie op de camping klaar te maken. Ik dacht  aan de keer dat ik havermoutpap met gewone melk had klaar gemaakt (gruwel). En ik dacht aan de vele morgens dat ik nu ontbijt met havermout uit de oven (bedankt voor de tip lezeres! Ik vind het nu super lekker!).

Toch maar een keer proberen… Het was een koude en gure morgen en er stond voor mij koude havermoutpap met sojamelk, lijnzaad, kaneel, honing, rozijntjes en appel voor mijn neus. Brrr, moet ik dit eten?? Mag het niet warm? Oh ja, iemand tipte dat je dit ook gewoon kunt opwarmen. Dat heb ik dus gedaan!

Ik was niet direct super enthousiast, maar ik vond het wel goed te eten. De havermout uit de oven vind ik lekkerder… maar ja, de overnight oats zijn wel gemakkelijker. Vanmorgen heb ik het nog een keer gegeten, en tot mijn verassing vond ik het eigenlijk steeds lekkerder. Ik ga het morgen denk ik weer eten. Nog wel warm, want dat vind ik nog wel zo lekker in de winter (of is het nu al voorjaar😉 ).

Als het warmer weer is, dan ga ik het toch ook een keertje koud proberen. Als ik het warm eenmaal lust…

Je kunt dus echt dingen leren te eten. Zolang je niet gaat kokhalzen…

Hier kun je wat recepten vinden van overnight oats:

En als je het googelt, vindt je vast meer!

Ik ga het morgen denk ik nog maar een keer eten. Het vult goed en geen buikpijn, opgeblazen gevoel, sloomheid na het eten!

»

  1. Hallo,

    Behalve de makkelijke pannekoekjes kun je natuurlijk ook muffins maken als ontbijt, als je ze “zoet”met dadels en gedroogde abrikoos en een beetje stevia heb je een echt succesnummer.
    Ook kun je erg gemakkelijk eimuffins maken voor 6 muffins 4 eieren opkloppen, al naar gelang je behoefte wat kaas, minitomaat, bosuitje er doorheen.bieslook peper en zout. 30 minuten op voorwarmde oven van 175/180.Had vandaag niks in huis voor de lunch en heb van de restjes groente een prima soep gemaakt met deze eimuffins erbij. Ik begin brood steeds minder te missen.
    Smakelijk!!
    Yvonne

    • Muffins moet ik idd maar eens proberen🙂. Heb je een link misschien naar een lekker recept?
      Eimuffins heb ik al wel eens gemaakt. Erg lekker! De volgende keer zorg ik dat ik de groenten wat kleiner snijdt. Want op deze manier vond ik ze zelf nog niet echt geschikt voor het ontbijt. Lunch wel super lekker!
      Ik mis brood eigenlijk ook niet zo. Iig niet qua smaak. Ik eet nu zoveel lekkerder! Ik mis het gemak van een broodje wel.

Geef een reactie

