Reserve beer

Standaard

twee berenZoals jullie hier kunnen lezen heb ik ooit een “beer” voor kleine Smurf gehaakt. Hij was niet van de knuffels, maar nadat ik deze giraf had gehaakt, was het zijn “beer”.

Misschien is die beer inmiddels wel 1,5 jaar oud (ik weet het niet precies). Maar hij is de favoriet van mijn zoon! Samen met “doekje” en “beer” gaat hij elke avond slapen. Beer gaat mee naar opa & oma, mee op vakantie, mee dagje weg (voor als die moe is).

2 gehaakte giraffen (beren) Van “doekje” hebben we er een heleboel, en doekje gaat regelmatig in de wasmachine. Van beer is er maar één. Dus beer was niet zo schoon meer. En wat als we beer kwijt raken? Daarom heb ik nog maar een keer de giraf “Guusje” gemaakt uit “Gehaakte beestenboel” van Christel Krukker”.

Kleine Smurf zag direct wat het ging worden. Al snel wist hij dat ik voor hem een reserve beer aan het haken was. Van mij! Dat riep hij al snel.

"beer" wassenToen de reserve beer af was, heb ik “oude” beer maar direct in een sopje gelegd. Samen met Smurf hebben we hem (gelukkig) wat schoner gekregen. Smurf ging die nacht slapen met de reserve beer. Geen probleem!

De volgende dag was beer weer droog! Nu hebben we, voor het geval dat, een reserve beer in de kast liggen. Mocht de oude beer straks echt van ellende uit elkaar vallen…

Leuk hoor, een heel dankbaar haakprojectje!

»

    • Ik denk dat het idd wel scheelt dat hij langzaamaan wist dat dit de beer zou zijn waar hij mee ging slapen. En dat de andere beer dan gewassen moest worden… Maar misschien was hij ook wel gewoon gaan slapen als beer aan het drogen was… maar dat betwijfel ik als ik verhalen hoor over hoe kinderen gehecht zijn aan hun knuffel.

      Het was nu iig erg grappig hoe hij reageerde. Hij wist precies hoe het zat🙂.

Geef een reactie

