Weg met de slobberbroeken – hallo korte rokjes :)

Standaard

Ik schrijf nu steeds over voeding. Zo zie je waar ik in mijn hoofd het drukst mee ben. Dat betekend niet dat ik niet met de haaknaalden en de naaimachine in de weer ben. Nee juist niet! Door het veranderde eetpatroon viel/val ik af en pasten mijn broeken niet meer. Dus aan de slag voor een paar simpele rokjes.

Het is al een poosje geleden, maar deze snelle rokjes heb ik gemaakt toen al mijn broeken van mijn kont (die geloof ik verdwenen is) zakten.

schaapjes rokTricot, en een tricot band. Even lokken en klaar! Kleine Smurf vind de schaapjes leuk! “Heb ik ook!” Haha moeder en zoon “hetzelfde” gekleed.

En hier nog twee fotootjes van twee andere rokjes. Snel gemaakt, en leuk met een simpel shirtje en een dikke legging. Toch leuk, ik had allerlei kleine lapjes met vrolijke stofjes nog in de kast liggen.

Weinig kosten en veel plezier. Zeker omdat ik op het moment van masimpel rokjeken geen broeken had die me pasten. Inmiddels heb ik die al wel weer hoor. Maar ik wachtte met aanschaffen tot ik op gewicht bleef.

En toen zag ik nog een leuk stofje. Weer een snel rokje maken… oh, wacht ff, dit is geen tricot! Dus een iets minder simpel rokje. Qua model wel, maar de rits erin zetten is toch wat lastiger. Maar met een beetje hulp op naailes is dit ook weervrolijk bloemen rokje gelukt.

simpel rokje met rits

De foto’s zijn niet echt van super kwaliteit. En het ziet er toch altijd een beetje anders uit als je ze aan hebt. Nu nog even bedenken wat ik leuk op het laatste rokje kan dragen. Moet niet te “truttig” worden🙂 .

grrr, ik krijg de foto’s niet netjes geplaatst!!

»

  1. Hoi hoi, leuk die rokjes. Heb je een patroon? Misschien pak ik mijn oude hobby wel weer een keer op nu ik jouw resultaten zie. Groetjes, Marijke

    • Ik heb hier niet zo een patroon van. Heb op naailes het rokje van m’n docente “overgetrokken”. en dat was het eigenlijk. De tricot rokjes zijn wel heel gemakkelijk. Een tailleband (even opmeten wat je taille is). En dan wat schuin uit laten lopen. Hoever precies enzo, dat weet ik niet.
      Misschien heb je hier wat aan… ik heb dit gevonden op Pinterest, hoe je kunt meten voor kinderrokjes. http://elisanna.blogspot.nl/2011/02/moeten-er-nog-rokjes-zijn.html?m=1 Misschien werkt dat ook wel voor volwassenen.

      Als je het hebt geprobeerd ben ik wel benieuwd of het gelukt is🙂. Ik ga binnenkort een babyrokje aan de hand hiervan maken voor het kindje van een vriendin.

Geef een reactie

