alternatief ontbijt 2

Standaard

Ik had al geschreven dat ik mijn brood en yoghurt liet staan. En wat eet je dan in de morgen? Ik moet ergens mijn energie uit halen.

Als reactie op deze blog ontving ik van een lezeres een goede tip!

“Maak een keer havermout uit de oven of bak een havermoutcake.”
Ik stond nog niet zo te springen… bleh, de havermoutpap kreeg ik echt niet weg. Maar ja, havermoutkoekjes vind ik dan wel weer lekker. Laat ik het maar een keer proberen. Want havermout is gezond en het is helemaal niet duur. Iets van 40 cent voor 500 gram.

Oja, en de keer dat ik de pap had gemaakt, had ik het volgens mij gemaakt met gewone koemelk. Ik weet nu dat ik daar niet zo lekker op reageer. Misschien was die aversie tegen de pap wel een soort van zelfbescherming.

Ik heb de recepten gekregen van de lezeres, en ik zal jullie de linkjes ook geven. Ik heb ze allebei gemaakt.

De havermout uit de oven vind ik het lekkerst. Ik denk doordat ik dol ben op rozijnen. Ik heb de halve hoeveelheid gemaakt, en ik heb daar drie morgens van ontbeten. Je kan het koud eten, maar ik warm het even op in de magnetron. Makkelijk, dit kan ik ook de dag van te voren maken. Heb ik zondagmorgen ook een alternatief voor mijn boterham (dan heb ik geen tijd om pannenkoeken te bakken). En dan zit ik niet met een knorrende maag in de kerk😉 .

De havermoutcake is ook prima. Geeft leuke inspiratie! Zelf had ik wel een beetje veel beslag. Voor 12 muffins en een cake… Ik was de kokos vergeten en heb dat door een gedeelte nog wel toegevoegd. Ik vond de cake daardoor wat droger worden. Verder heb ik een beetje door het beslag gedaan wat ik in huis had. De volgende keer maak ik de gedroogde abrikozen en de hazelnoten eerst wat kleiner. Dan is het ook gemakkelijker eten voor kleine smurf.

»

    • Je kunt ook honing of iets anders om te zoeten gebruiken. Zelf heb ik op tip van de lezeres er een keer een appel door gedaan. Ik vraag me af of je met appel en rozijnen zelfs nog iets extra zoets erbij hoeft te doen….

  1. Hij is zo lekker dat we niet vanaf kunnen blijven. Volgende keer toch iets meer stevia. Ik had de havermout even in de magnetron om voor te garen, kan heel goed. Eigenlijk moet ik voor mezelf zulke baksels niet maken, ik heb het gevoel dat ik daar weer van aankom…. ik wil zo weinig mogelijk koolhydraten … maar ja …

Geef een reactie

