favoriet tussendoortje… met “kameel”!

Standaard

Kleine Smurf (en ik met hem) hebben een favoriet tussendoortje. Ongeveer 1 keer per dag vraagt hij om “rozijntjes, appel en kameel”. Haha, de woorden komen er één voor één uit. Het klinkt echt grappig! Best gezond zo, dacht ik. Waarom ik hier vroeger vaak nog wat suiker overheen deed? Geen idee!

mjammie mjammieRecept:
1 appel, snij die zelf in stukjes en verdeel dit over twee bakjes. Laat de kleine Smurf wat rozijntjes in elk bakje doen. En afhankelijk van de leeftijd wat kameel (je snapt zo spreekt kleine Smurf kaneel uit) strooien. Even door elkaar roeren en heel hard “EET SMAKELIJK”  naar elkaar roepen.🙂

Nootjes
Zelf doe ik er vaak nog wat nootjes bij. Vandaag waren het walnoten. Gekocht bij de Lidl. Ik had namelijk ergens gelezen (volgens mij in een boek van Amber Albarda) dat als je een gevoelige bloedsuikerspiegel hebt, dat je het best wat noten (eiwitten) kunt eten bij een appel.

Ik vind zelf hazelnoten ook een hele lekkere combinatie met appel.

En inderdaad! Het vult veel beter en ik heb minder snel zin in weer wat zoets. Dat had ik eerder wel vaak na het eten van een appel.

Traktatie
Het is niet zo ingewikkeld. En voor mijn kleine Smurf (en mijzelf ook wel hoor!) echt een kleine traktatie. Ik geef dit ook wel eens mee naar de peuterspeelzaal. In een bakje en een vorkje erbij. Zelfs de rozijntjes gaan met de vork naar binnen (tja, hij houdt niet van vieze handen😉 ).

“Mjammie, mjammie” hoor ik vaak als we dit aan het eten zijn. Super toch!

Geef een reactie

