mmm, wat ruikt het lekker!

Standaard
koekjes zonder suiker

havermoutkoekjes zonder suiker recept van http://www.suikerwijzer.nl

De koekjes zijn net klaar! Heerlijk die lucht in het huis. Ik was en ben altijd een bakker geweest. Vroeger toen ik klein was en me verveelde vroeg ik dan ook vaak aan mijn moeder “mag ik koekjes bakken?”. Meestal geen probleem🙂.

Nu ik zelf geen suiker meer eet, bak ik des te vaker. Helemaal geen probleem. En de meeste koekjes heb je ook zo gemaakt.

Nu ben ik een bakker die graag bakt met wat ze in huis heeft. Ik heb altijd meel, boter, eieren etc in huis. Ingewikkelde ingrediënten is vaak wat lastiger. Die heb ik niet in huis. Zo had ik ook nog geen suikervervangers in huis toen ik net begon met suikervrij eten.

De koekjes die ik nu ruik, waren de eerste koekjes die ik bakte toen ik suikervrij ging eten. Waarom? Nou, bekijk hier het recept maar eens. Geen ingewikkelde ingrediënten. Ik had gewoon alles al in huis.

Ik moest de eerste keer wel even wennen aan de smaak. Ze zijn echt lang zo zoet niet als standaard fabriekskoekjes. Maar wat ik wel heel prettig vond was dat ik wel af en toe de bite en het idee van een koekje had als tussendoortje. Lekker bij de koffie of thee. Enneh, van deze koekjes eet je er 1 of 2. Je hebt niet de behoefte tot het eten van een heel pak.

Mmmm, wat ruikt het hier lekker. Ik weet al wat ik straks bij m’n kopje thee eet🙂.

»

  1. Deze ga ik zeker proberen. Ze zijn ook ei-vrij. en ons kleinzoontje is allergisch voor ei. Dus zullen ze hier weldra in de koekendoos liggen.

    • Ik bedacht me, toen ik de koekjes aan het eten was, dat ik het recept deze keer iets had aangepast. Ik heb een nieuwe keukenmachine, en de rozijnen gingen niet kapot. Heb daar een beetje kokend water bij gedaan en ben dat gaan “blenderen”. Ik heb geen melk toegevoegd, het deeg was behoorlijk smeuïg. Daarom nog wat extra havervlokken toegevoegd. De koekjes waren op deze manier zoeter en minder droog.

Geef een reactie

