Pasta met avocado

Standaard

Gister was de avocado rijp! En ik had nog meer restjes groente in de koelkast. Ik wilde geen van allen weggooien en heb een pasta in elkaar gefabriceerd. Hij was wel zo lekker dat ik met jullie het recept wil delen.

Aantal eters: mevr. Gewoontjes, meneertje Normaal en kleine Smurf (2 jaar)

Ingrediënten:

  • Volkoren pasta (200 gram, zo hebben wij de dag erna ook nog wat)
  • Spekjes (half pakje, ongeveer 125 gram geloof ik)
  • 1 rijpe avocado
  • 1 kleine ui
  • 2 teentjes knoflook, fijn gesneden
  • restje kastanje champignons
  • halve courgette
  • 1 gele en 1 groene paprika
  • gemalen koriander (1 tl ofzo… weet de hoeveelheid niet precies)
  • Gedroogde oregano (flink wat…)
  • Olijfolie

Je kunt natuurlijk andere groente toevoegen. De smaak kwam van de avocado, spekjes, knoflook, ui en kruiden.

  • Kook de pasta volgens de verpakking.
  • bak de spekjes en voeg de knoflook en ui toe. Bak even lekker door.
  • Voeg de champignons toe en zorg dat ze lekker even bakken. Als je er direct natte groente bij doet, dan worden de champignons zo week. Ik vind het lekker als ze wat gebakken zijn.
  • Voeg de rest van de groente door en roerbak dit even. Totdat jij de groente gaar genoeg vindt.
  • Lepel het groen uit de avocado en prak dit tot een lekker prutje. Voeg daar de koriander en oregano aan toe.
  • Voeg dit mengsel bij je groente mengsel. Ik deed er daarna nog wat extra oregano bij. Je kunt ook wat peper toevoegen denk ik, als je dat lekker vindt.
  • Wij mengen vaak de pasta met het groente mengsel. Ziet er misschien minder mooi uit, maar wij vinden het qua verdelen altijd wel zo praktisch.

We kregen niet alles op. Volkorenpasta vult echt wel beter. Normaal kan meneertje Normaal heel was pasta verstouwen… nu toch echt minder.

Ik ga dit recept zeker nog een keer maken. Ik ben benieuwd als je het maakt hoe je het vond.

Groetjes mevr. Gewoontjes

Geef een reactie

