Websites met suikervrij bakken

Standaard

Ik hou nogal van koekjes, cake, taart en toetjes. Ik ben wel een lekkerbek. Gelukkig hou ik ook van bakken. Want als ik suikervrije koek in de winkel koop, dan is mijn portemonnee zo leeg.

En daarnaast had ik “suikervrije” stroopwafels gekocht. Heerlijk! Maar er zat een soort suiker in waardoor mijn bloedsuiker, net als bij gewone suiker heel snel steeg. Ik merkte het direct. Het voelde eerst heel goed en een half uur later had ik alweer zin in wat lekkers. Ga ik niet meer kopen dus. Ik bak voortaan zelf mijn koekjes, dan weet ik tenminste wat erin zit.

Wil je ook suikervrij bakken?
Hier een aantal leuke websites over suikervrij eten en met recepten:

http://suikerwijzer.nl

http://www.debakparade.nl

http://www.eetgoedvoeljegoed.com

http://maarallerminstsaai.blogspot.nl

Oja, ik ben er ook al wel achter dat iedereen op zijn of haar eigen manier suikervrij eet. Er zijn diverse soorten diëten en diverse suikervervangers. Ik ben aan het uitzoeken wat voor mij prettig is, en dat moet denk ik iedereen voor zichzelf doen. Want ook lang niet iedereen reageert hetzelfde op suiker en op andere voedingsmiddelen.

Tips?
Er zullen vast wel meer websites/blogs zijn. Want nu ik gestopt ben met suiker en ik praat erover. Hoor ik zoveel anderen die ook geen of heel weinig suiker eten. Ik begin het langzamerhand steeds vreemder te vinden dat ik dit niet eerder heb gehoord of bedacht…

Misschien heb ik het wel gehoord, maar er niks mee gedaan?

Of is de suikerindustrie zo machtig? En wordt al dit soort nieuws onder de mat geveegd?

Heb je een tip voor mij of voor de andere lezers? Zet het als reactie hieronder, vind ik leuk!

Open ogen
Mijn ogen zijn geloof ik wel geopend, zeker nu ik het effect merk. Vanochtend weer in de sportschool. Mijn conditie is echt beter! Ik voel me fitter. En hoewel mijn darmen volgens mij niet aanwijsbaar rustiger zijn, voelt het wel beter in mijn buik. Kan het verschil niet echt benoemen. Enneh ik ben volgens mij ruim een kilo afgevallen. Was niet het doel en was ook niet echt nodig. Toch ben ik wel benieuwd wat mijn gewicht straks is… welk gewicht hoort bij mij?

Ik heb en ben een aantal interessante boeken aan het lezen (jah… ik ben echt aangestoken en fanatiek). Ik zal ze binnenkort eens voor jullie opschrijven. Ik heb ze gevonden in de bieb!

Suikervrije ontbijtkoekEn dan ga ik nu kijken of mijn suikervrije ontbijtkoek wat luchtiger is dan de vorige keer. Hij ruikt iig weer net zo lekker!

»

    • De ontbijtkoek van Suikerwijzer lukt bij mij altijd prima. Echt een ontbijtkoekstructuur, zelfs met volkorenmeel. Ik bak hem altijd wel iets heter en langer (45 min op 180 graden). Dat werkt bij mijn oven het beste. Ik verdubbel de hoeveelheid ingredienten en bak hem in een standaard cakevorm. De plakken vries ik dan in tot gebruik ( bijv. mee naar mijn werk). Lekker!

  1. Hallo,

    Ik las dat je nog ontbijttips wilde. Ik maak pannekoekjes van een banaan en een ei, staafmixer erop en je hebt een kant en klaar beslagje. Met kokos lekker (geraspt) en kameel is er ook lekker op.
    Kleine pannekoekjes maken in de pan. Geen grote van maken want die breken.
    Succes ermee

    • Hoi,
      Wat leuk dat je me nog een tip geeft. Ik heb zelf al een keer banaanpannenkoekjes gemaakt. En idd, uit ervaring weet ik dat grote pannenkoeken niet lukt. De kleine lukten ook niet helemaal geweldig. Waardoor het kwam… weet ik niet? Ik vond zelf de smaak wat te heftig. Als het ze nog een keer zou maken zou ik denk ik een gedeelte banaan en een gedeelte meel van het één of ander toevoegen. Iets minder heftig.

      Leuk en lekker idee trouwens van de kokos. Dat kan ik ook wel eens op de “normale” pannenkoekjes doen.

Geef een reactie

