Hoera!

Standaard

Vandaag de eerste dag dat kleine Smurf een hele dag droog is geweest! Zelfs tijdens het middagslaapje🙂.

Ik durfde het vandaag ook aan om boodschappen te doen zonder luier.

Hij geeft nog niet aan wanneer hij moet, maar hij houdt zijn plas op tot hij op het potje zit. Eens kijken hoe lang dat duurt.

Ik moet bekennen, dit had ik echt niet verwacht zo snel. Vooral omdat iedereen zegt dat hij nog zo klein is. Hij is inmiddels 2 jaar en 1 maand.

Nu is die niet in een week zindelijk geworden hoor. Want we zetten hem denk ik al wel een half jaar op het potje. En dat vond hij vanaf het begin prima en leuk.

Als kleine Smurf nu op het potje zit hoor ik regelmatig “doet het niet”. Kijkt in het potje “doet het niet”. Zegt tie als er geen poep of plas komt. Haha, het kan ook niet altijd raak zijn. En poep komt natuurlijk niet altijd binnen een seconde.

Ik ben nu een trotse mevrouw Gewoontjes. En ik ben heel blij dat kleine Smurf alles wat met het potje en wc super interessant vindt. Hij draagt nu het liefst een onderbroekje, want die zijn zo leuk (en ik denk dat dat ook veel lekkerder zit). Dit alles maakt het zindelijk maken allemaal een stuk gemakkelijker.

Want ik weet dat het lang niet altijd bij elk kind net zo gemakkelijk gaat.

Geef een reactie

