Oeps, wat gaat de tijd snel :)

Standaard

Tjonge, het leven van een “huis” vrouw / moeder gaat best snel. Ik zie dat mijn vorige blog op 12 december is geschreven. Drie maand geleden! Ik kan nu niet zeggen dat ik te druk was om een stukje te schrijven. Ik heb ook niet het excuus dat ik niks beleefd heb. En al helemaal niet dat ik niks gemaakt heb in de afgelopen tijd.

Druk, druk, druk?
Wat hoor je dat toch tegenwoordig vaak. Oh, wat heb ik het druk. Ik heb mijn werk, mijn kinderen, mijn man, mijn hobby’s, vrijwilligerswerk, werk ik kerk, werk op school, boodschappen, huishouden… noem maar op. Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik doe van alles, maar heb wel de rust. Ik ben meneertje Normaal daar ook erg dankbaar voor. Want doordat hij (heel klassiek) voor het inkomen zorgt, we een eenverdienershypotheek hebben. Heb ik de luxe dat ik kan kiezen voor een betaalde baan of niet. Op dit moment dus even niet🙂. Veel tijd voor kleine Smurf, voor vrijwilligerswerk (dat dan weer wel) en voor hobby. Kleine Smurf zal niet zo heel lang meer klein blijven… daar genieten we nu dus maar even van!

Niks beleefd?
Er gebeurt van alles in huize normaal/gewoontjes hoor. Kleine Smurf die de lucht in schiet en opeens bij dingen kan waar hij eigenlijk niet bij mag komen. Hagelslag door de woonkamer, schaar in een klein knuistje, pennen in de hand en kleuren op de bank, deuren die hij nu zelf open kan doen… niks is meer veilig🙂.
Kleine Smurf die steeds meer begint te praten. Bijna alle woorden zegt hij tegenwoordig wel na. Een heleboel natuurlijk alleen begrijpbaar voor mij (haha). Enneh, hij vertikt het nog steeds om papa te zeggen. Het is en blijft mama. Terwijl we regelmatig woorden met een “p” horen. Pap, op, eh… volgens mij nog wel meer hoor, maar dat weet ik zo even niet.

Bezoekers op blog
Wat leuk om te zien dat mijn blog dagelijks door steeds meer mensen wordt gelezen! Zelfs als ik drie maanden niet schrijf…

Naaisels
Ik heb afgelopen tijd van alles gemaakt. Ik heb lekker veel achter de naaimachine gezeten. En natuurlijk ook achter mijn nieuwe lockmachine. Wat maakt dat het naaien toch leuk. Maar ja, ik kan al deze maaksels wel met jullie delen, maar dat leek mij niet zo interessant. Het waren “gewoon” patronen uit een blad. Geen bijzondere stofjes, gewoon praktisch en leuk.

Guusje uit gehaakte beestenboel van Christel Krukker

Giraf Guusje, hier genoemd “beer” na de beer van Nijntje…

Haaksels

Verdde "beer" van kleine Smurf lijkt wel op deze beer.er heb ik ook meerdere haakwerkjes af. Een poos geleden had ik giraf “Guusje” uit “Gehaakte beestenboel” van Christel Krukker”  gemaakt. Nu heeft kleine Smurf niks met knuffels. Maar toen deze af was, noemde hij hem “Beer” en sinds die tijd is “Beer”  de vaste “bedpartner” van kleine Smurf. Haha, komen we er een poosje later achter dat deze giraf wel erg veel weg heeft van de beer van Nijntje.

Eén van de haakwerkjes zal ik in een volgend blog met jullie delen. Ik heb namelijk een tasje gehaakt. Eigen ontwerp. Niet heel bijzonder en ook niet heel ingewikkeld. Ik zal eens kijken of ik voor jullie het patroon kan opschrijven. Dan kunnen jullie hem namaken als jullie dat willen. Of gebruiken ter inspiratie van een eigen tasje. Want ik heb gemerkt dat als je een beetje kunt haken, kun je al vrij snel zelf wat in elkaar zetten. Op internet vind je heel veel inspiratie!

Eén reactie »

  1. Pingback: Reserve beer | Mevrouw Gewoontjes

Geef een reactie

