Applicatie op shirt

Standaard

hond / wolf op shirtJullie hebben al eerder een shirt gezien met een applicatie. Het T-shirt met het uiltje. Dit was mijn eerste probeersel. In de zomervakantie heb ik nog een shirt gemaakt met een spookje. Best lastig vond ik het. De stof verschuift terwijl je naait. En het is moeilijk om het plaatje echt strak op het shirt te krijgen.

Voor mij de reden om aan mijn “naaijuf” te vragen hoe ik dit “officieel” moet doen. Zij vertelde me wat ik kon gebruiken zodat de stof niet verschuift en dat je het plaatje “strak” op het shirt krijgt.

Ideaal! Zo kun je zelf saaie shirts omtoveren tot een eigen creatie. Of als je een “saai” stofje hebt, kun je er een vrolijk shirt van maken.

Een patroon uit de Ottobre en een leuk patroon voor op het shirt (uit een andere Ottobre) heb ik een shirt voor kleine smurf gemaakt. Hij helemaal blij met zijn Woefwoef op zijn shirt.

Ik was natuurlijk nog wat aan het prutsen, dus ik heb niet bedacht om van het hele proces fotootjes te maken. Op dit moment ben ik met een ander shirt bezig. En zal voor jullie elke stap op de foto zetten (ik zal mijn best doen om eraan te denken als ik bezig ben). Zodat jullie zelf ook aan de slag kunnen.

Geef een reactie

