Kindershirt van dames longsleeve

Standaard

1. Hmm, kleine smurf heeft tegenwoordig maat 92 nodig voor shirts. Anders zijn ze aan de onderkant te kort. Helaas, de meeste van deze shirts hebben geen knoopjes meer. Wat een gedoe met aantrekken.

2. Ik heb mijn kledingkast uitgemest. Zomerjurkjes opgeborgen, dikke truien naar voren. En zoals altijd, ook een aantal zaken weggedaan. Past niet meer, goed voor iemand anders. Oud en kapot, goed als oude lap voor schoonmaken o.i.d. Zit niet meer mooi, maar de stof nog wel bruikbaar? Goed voor hergebruik weet ik nu.

3. Ik wilde nog een shirt maken met romperhals in maat 86. Hier kun je al een kleinere variant zien die ik eerder heb gemaakt als kraamcadeautje. Oja, als ik zelf maak, dan kan 86 nog wel! Gewoon het shirt wat langer maken en het past meneer perfect!

Oud shirt van mij, nieuw shirt kleine Smurf
Dit bij elkaar opgeteld. Heb ik uit een oud shirt van mijzelf een shirt met romperhals voor klein

e smurf gemaakt. Gaat met gemak over zijn kop! Enneh, fijn voor de koude dagen die komen, kan die mooi onder andere dingen aan.

Zonder lockmachine
Op de fotootjes zie je het resultaat. Enneh, hier heb je geen lockmachine voor nodig. Gewoon stikken kan. Ik zet de spanning wel wat lager (3 i.p.v. 4,5/5).

Rek behouden in boord
Belangrijk is wel dat je zorgt dat de boorden rekken. Anders draagt het niet prettig. Je kunt bij de armen en aan de onderkant boordstof gebruiken. Of net als ik kun je dit stikken. Ik stik dit met een soort van zigzag. Ik weet de officiële naam niet. Maar op mijn naaimachine zie ik een zigzag lijntje met meerdere steken per zigzag. Duidelijk?? Ik hoop het…

Boordstof
Mijn machine vertikt het trouwens om boordstof of dikke tricot te stikken. Ik weet niet of die het niet kan, of dat ik wat verkeerd doe. Als ik een boordje heb, dan gebruik ik dezelfde of andere dunne tricot stof.

Patroon
Oja, voor degene die het patroon ook willen maken. Je kunt het hier vinden. Knip de benen van het patroon en je voilà, je hebt een T-shirt.

Geef een reactie

