Oude trui nu skinny voor kleine Smurf

Standaard

Binnenkort zal ik ook weer over wat anders schrijven hoor. Maar op het moment ben ik vooral bezig met leuke dingetjes maken. Volgens mij hoef ik straks helemaal geen kleding voor mij of voor kleine smurf meer te kopen. Nog een paar dagen, en we hebben genoeg voor de herfst.

Tis gewoon zo leuk. Je begint met niks, een lappie. En dan na wat prutsen heb je een bruikbaar en mooi stukkie stof. Of je hebt iets wat je niet meer gebruikt en dan heb je weer iets wat je kunt gebruiken. Ik heb het in beide gevallen niet over een nieuwe poetsdoek. Want van poetsen, dat doe ik liever niet. Ik doe liever wat anders…

Hoe heerlijk is het. Kleine Smurf speelt lekker in de woonkamer en ik zit te prutsen achter de naaimachine. Het gaat steeds handiger, en al zeg ik het zelf het is steeds netter.

Laatst kreeg ik de tip van een leuk boekje. Gelukkig hadden ze dit boekje in de bieb. Want eerst bekijken vind ik persoonlijk wel zo prettig. Ik heb meerdere boekjes in handen gehad. Voor de beginnende naaister, voor de lui naaister, voor de snelle naaister, etc. Nou dat valt vaak tegen. Wat is er snel en makkelijk aan een rokje dat helemaal uit kleine cirkeltjes bestaat. Eerst een miljoen cirkeltjes knippen, dan op een anders stof plakken en dan nog naaien.

Maar dit boekje is het kopen waard: Cool Baby van Bajah Freeman.

Ik heb uit een oude trui met gaatjes een broekje voor de kleine man gemaakt. Tis een beetje krap uitgevallen. Maar ja, de mouwen waren niet breder. Nou ja, ik had eerst verkeerd geknipt. Dus misschien zou het broekje beter passen als ik het in één keer goed had gedaan. Maar ja, hier het resultaat. Mooie reserve broek. Ben benieuwd wanneer die eruit knapt 🙂.

Ben ik verslaafd? Tis wel duidelijk waar ik nu druk mee bezig ben. Binnenkort een berichtje over een ander onderwerp hoor! Tenminste…dat denk ik. Ik doe nog wel wat anders dan achter de naaimachine zitten. Echt wel hoor!

Ja, kom straks maar naar mijn sportschool. Daar gaat mevrouw Gewoontjes zich in het zweet werken. Nou ja, een beetje zweet in ieder geval.

Geef een reactie

