Resultaat – shirt met uiltje

Standaard

Tja, en dan wil je natuurlijk ook even het resultaat laten zien.

Inspiratie ->Pinterest

Patroon ->van het internet gehaald. Een gratis patroon van de Droomfabriek.

Aanpassen -> Smurf groeit net uit maat 80, dus wat langer maken (hij is niet zo dik) en wat langere mouwen. Oeps, een patroondeel vergeten. Het shirt is dus toch niet zo lang. Ik kan beter zeggen, een heel kort shirt met hele lange mouwen. Als ik nou een aapje in huis had, dan was het geen probleem. Maar voor kleine Smurf heb ik de mouwen wat korter gemaakt en er een boordje onder gezet.

Anders dan je wil -> wilde een langere boord, maar ja, niet over nagedacht dat die dubbel moest. Het shirt krijg ik dus echt niet langer dan een maatje 80. Laten we het maar op de warmte houden… Kleine Smurf past het shirt precies. Maar ja, vandaag was het een beetje warm om te dragen. Laten we dan maar hopen op een koude zomer, want in oktober is die vast groter.

Frustratie -> geen leuke stofjes voor jongetjes, dan maar zelf een leuke print maken. Op internet kom ik veel uiltjes tegen. Heb mijn best gedaan om er zelf eentje te tekenen en van stof te maken.

Alle begin is moeilijk -> een mouw verkeerd, uithalen en opnieuw (nu wel goed) doen. Laten we het maar op de hitte houden…

Resultaat -> Een (vind ik zelf) leuk en origineel shirt voor een jochie. Het past precies. Nu maar stoppen met eten geven, dan kan die hem deze herfst aan…

Vervolg -> het patroon groter maken (nu echt!) of een ander patroon gebruiken. Ik zoek maat 86/92, gewoon een simpel T-shirt model (met knoopjes aan de zijkant, voor een koppie).

Een avondje werk (heb ook nog gesport, dus niet een hele avond) en een ochtendje (en de knoopjes vanmiddag nog). Best een leuk resultaat, al zeg ik het zelf. En dat met één stofje van gister en een paar restjes.

»

  1. Incerdaad, dit is een mooi t-shirtje met de uil-applicatie. Het is inderdaad moeilijk om hier in België mooie jongensstoffen te kopen tegen een goeie prijs. Hier zijn de stoffen zo duur dat het goedkoper is om een afgewerkt product te kopen. Adressen van winkels met betaalbare stofjes zijn steeds welkom. Liefs, Chris

    • Hmm, tot nu toe vind ik in Nederland vooral meisjes stofjes. In Belgische webshops zag ik idd wel leuke jongensstoffen, maar die waren behoorlijk prijzig.

      Ik ben nu tot de ontdekking dat je met “saaie” stofjes (effen of streepjes) ook erg leuke dingen kunt maken. Binnenkort zal ik wat van mijn maaksels laten zien en wil ik ook een blog schrijven hoe je zelf een leuke applicatie kunt maken (met restjes stof).

      Als ik adressen heb, dan zal ik ze delen hoor!

  2. Pingback: Applicatie op shirt « Mevrouw Gewoontjes

Geef een reactie

