Verslaving zet door

Standaard

Ik kan nu concluderen dat ik echt een verslaving heb. Ik kijk nu steeds naar stofjes, heb een lading lintjes en ben continue aan het bedenken wat ik nog meer kan maken.

Probleempje, ik wil wel wat maken waar ik of iemand anders wat aan heeft. Wat moet ik met een kast vol met fabricaten van mijn hand? Wat moet ik met 20 broekjes voor kleine Smurf? Daar heb ik niks aan.

En tja, dan heb ik zulke leuke stofjes. Roze met bloemetjes en stipjes en blauwe bloemetjes. Mijn handen jeukten om daar wat leuks mee te maken. Maar ik vind het toch een beetje zielig om kleine Smurf dit soort creaties aan te doen. Een meisje is hier in huize Normaal-Gewoontjes niet. Of ik moet mijzelf nog als een meisje beschouwen. De broekjes zullen uiteraard lekker zitten, maar als ik die ga dragen, dan ben ik niet meer zo gewoontjes…

Gelukkig is er zoiets als een kraamcadeautje en een buurmeisje. Dan hebben anderen tenminste plezier van mijn verslaving.

Ik moet eerlijk bekennen hoelang dit gaat duren. Meestal gaan dit soort dingen bij mij in vlagen. Dan ben ik uren aan het prutsen met het één of ander en van het 1-op-het-andere-moment ben ik het blijkbaar zat. Dan liggen die spullen te verstoffen. Dat is dan ook weer een beetje jammer.

Ik zie wel. Nu heb ik dus de kinderbroekjesvlaag en straks misschien de mevrouwgewoontjesrokjesvlaag.

Aangezien kleine Smurf net zo’n bleekscheet is als zijn ouders was dit hoedje afgelopen week een uitkomst. Dit patroon staat op internet en kun je hier vinden. Kleine Smurf is nog een dreumes, maar ik het de peuter maat gemaakt. Zit het niet zo strak om de oren, wel zo prettig. Alleen een beetje onhandig in de buggy, dan blijft het hoedje niet zitten.

Geef een reactie

