Hip & ecologisch verantwoord of ouderwets & arme sloebers?

Standaard

Misschien herken je dit als moeder wel. Alweer een broek vies. En de kast? Leeg? Alle broekjes liggen in de wasmand. Je blijft aan het wassen en het is nogal een kostbare zaak om een legio aan broekjes in de kast te hebben hangen. En je zult zien (mijn ervaring tenminste). Heb je veel broekjes, dan heb je ze weer niet nodig.

Sinds kort heb ik naailes. Erg leuk! Ook errug leuk om broekjes voor kleine smurf te maken. Maar daar gaat nog best wel wat tijd in zitten. Al die zakken en stiksels.

Daarom ging ik vandaag op zoek naar een patroon voor een super eenvoudig broekje. Kom ik ook tips tegen om hele simpele broekjes uit oude T-shirts te maken. Leuk! Ik kruip achter de naaimachine en inmiddels is het eerste resultaat er. Geen super nette broek, maar heerlijk voor in de zandbak en in en om het huis.

Is dit nu nieuw, hip en verantwoord? Uit kleding van pa en ma kleding voor de kinderen maken? Nou, zoals Prediker al zei: er is niets nieuws onder de zon. Dit gebeurde vroeger volgens mij altijd.

En ik? Ik vind het leuk om te doen. Beter dan de oude kleding van ons weggooien. En mijn probleem van de lege kast is zo snel opgelost. En kleine Smurf? Hij kent toch nog geen verschil tussen G-Star en HotM (homemade oud T-shirt mama).

Oja, en dit is in ieder geval geen kinderarbeid…

»

  1. Pingback: Verslaving « Mevrouw Gewoontjes

Geef een reactie

