Eten uit eigen tuin…

Standaard

Heerlijk! Ik kan zo enthousiast worden als ik anderen hoor vertellen over eten uit eigen tuin. Lekker koken met verse producten. Je eigen verse kruiden, in plaats van uit het potje. Heerlijk! Dan zie ik in een tijdschrift weer een minituintje en dan denk ik: “dat wil ik ook!”

Ik moet bekennen, het eten is echt lekkerder. De tomaten uit de tuin van mijn schoonouders zijn vele malen lekkerder dan die uit de supermarkt. De aardbeien veel zoeter en de sla… eh… veel viezer.

Tjonge jonge, wat een zand. Al die groenten uit de tuin moeten gewassen worden. Ze zijn niet al voor mij gewassen… en nu moet ik het ook nog snijden ook! Normaal knip ik een zakje open en tadaa! Gesneden “verse” groenten in de pan!

Vroeger had ik een “eigen” tuintje die mijn moeder onderhield. Echt een tuinder ben ik niet. Ik heb een hekel aan onkruid wieden.

Dan lees ik in een tijdschrift, je moet genieten van het hier en nu. Het moment, van het doen! Nou, echt niet hoor. Ik denk alleen, ben ik al klaar? Moet ik echt zo precies al het onkruid weghalen? Of is het voldoende dat ik de grote planten verwijder?

Ik hou namelijk wel van een net tuintje, maar niet zo van het werk. Ik hou wel van lekker vers eten, maar niet zo van het werk.

En toch, als ik lekker gekookt heb van verse (lees vieze en ongesneden) producten ben ik tevreden. Dan geniet ik van het resultaat. Als ik de tuin weer netjes aan kant heb, heb ik spierpijn, maar ben ik blij met het resultaat.

Maar of ik nu een moestuin of eigen kruidentuintje moet beginnen…

Geef een reactie

