Moeten we niet meer als onkruid zijn?

Standaard

Ik was vanmiddag in de tuin aan het werk. En tjonge, ik blijf bezig. Het onkruid was inmiddels hoger dan de plantjes. Ik trek het elke keer uit, het komt net zo hard terug. Er is maar een klein beetje regen en een klein beetje zonneschijn nodig en ze groeien.

Toen dacht ik: “moeten wij als christenen niet een beetje meer op onkruid lijken?”. Vastberaden groeien, ook al wil de omgeving het niet. Je vermeerderen op elke plek. Je zaad overal verspreiden? (mannen, vat dit niet letterlijk op!;-)).

Volgens mij zijn we soms een beetje te soft. Laten we ons te snel wegjagen. Vind iemand dat je op een bepaalde plek geen christen kunt zijn. Nou, dan uiten we het toch niet? (Bijvoorbeeld op onze werkplek).

Ik ga mijn best doen om een beetje meer op onkruid te lijken.

Eén reactie »

Geef een reactie

