Voetbal

Standaard

Volgens mij kijk ik voor het eerst van mijn leven een voetbalwedstrijd. Van begin tot eind. Nou ja, tot het einde? Geen idee of ik dat vol kan houden.

Ik hou het al niet vol. Of ik ben nu aan het multitasken. Vanmiddag heb ik net aan een klant verteld dat ik als vrouw niet beweer dat ik kan multitasken. (Manlief was aan het koken en zoonlief kreeg een ongelukje. Dat beide tegelijk oplossen kon meneertje Normaal niet, maar mevrouw gewoontjes kan dat ook niet alleen. Ik moest toen op het eten letten en met de klant overleggen. Hé, dat is wel gelukt. Ik kan blijkbaar wel multitasken…).

Ze zijn zo vol lof over het Nederlands elftal. Maar zijn ze echt wel zo goed? Het ziet er niet zo spectaculair uit. Voor zover ik een oordeel over voetbal kan hebben. Ik heb echt geen idee wat de regels zijn. Nou ja, geen idee…. ik weet dat de bal niet in eigen doel moet. De bal moet in het doel van de tegenstander.

Ik moet nog zien dat Nederland gaat winnen. Duitsland had net de eerste voltreffer. Meneertje Normaal ” Zo blijven er veel oranje spullen in de winkel liggen”.

Ik kijk met een schuin oog naar de tv. Is het al afgelopen?? Als ik tuur naar ons tegenwoordig kleine schermpje zie ik dat ze net 31 minuten hebben gespeeld. Ze moeten vast nog even… en dan nog een tweede helft.

Welk voorstel moet je een Nederlandse man doen om de tv tijdens voetbal uit te zetten? Ideeën?

Ikke wel!

’t is inmiddels 2-0 voor Duitsland. Nederland gaat vast niet winnen. Dus de tv kan wel uit.

Geef een reactie

