Dreumes vakantie

Standaard

Ik kijk er altijd graag naar uit! Lekker even weg. Het liefst kampeer ik. Lekker buiten en een beetje primitief. Natuurlijk niet te primitief.

Het toilet mag niet te ver weg zijn. Uiteraard ook niet te dicht bij. Want, blehhh, die stank…

Het moet niet regenen, want al die natte bende… daar zit ik niet op te wachten. Natuurlijk ook niet te heet. De zon hoeft maar even te schijnen en ik ben zo rood als een kreeft. En niet alleen ik, ook meneertje Normaal heeft snel een wat rode kleur in zijn nek. En het kan niet uitblijven… als ik niet smeer, dan is kleine Smurf helemaal rood.

Uitstapjes
Wat doe ik graag op vakantie? Toeren met een sleurhut. Een paar dagen hier, paar dagen daar. Steden bekijken. Een keer een museum bezoeken. Lekker rustig uit eten. Cappuccino drinken. Andere dingen bekijken. En natuurlijk lekker lezen!

Kan dit met een dreumes (ja, zo heet een kind dat geen baby meer is en ook nog geen peuter)?

Nou, niet echt…

Wat dan?
Tja, wat doe je als je op pad bent met een dreumes die net kan lopen?

Niet te ver rijden. Naar een huisje. Op het springkussen, naar het zwembad. Spelen met het speelgoed in het kinderland. Hondjes kijken, meeuwen kijken, musjes kijken, nog meer hondjes kijken…

Oja, en tussen de middag een boek lezen. Met een beetje geluk slaapt tie dan en kun je zelf de bladzijden omslaan als jij daaraan toe bent!

En eten? Gewoon zelf maken. Of vroeg en snel uit eten gaan. Lang tafelen is d’r helaas niet meer bij. Maar wel gezellig hoor! Zo’n kleine dreumes krijgt wel veel aandacht in een restaurant.

Het klopt!
Je hoort vaak van andere ouders: “als je kind tevreden is, dan ben jij het ook!” En ik heb ervaren dat dat helemaal klopt! Ik heb genoten van kleine Smurf voor het eerst op het springkussen, in het zwembad, etc.

Kleine Smurf tevreden = mevrouw Gewoontjes tevreden = meneertje Normaal tevreden!

Geef een reactie

