De oranje mannetjes krijgen hulp!

Standaard

Kleine Smurf is niet het enige jongetje met fascinatie voor de oranje mannetjes. Zodra de school is afgelopen stormt een buurjongetje naar buiten. Met een schep in zijn handen zwermt hij om de harde werkers heen.  

Ik heb net met kleine Smurf boodschappen gedaan. We lopen langs de bezige bijen. Uiteraard, slim als Smurf is, hij maakt het bijbehorende geluid… bzzz…bzzzz..bzzz…

Glimlach
’t buurjongetje is ook weer druk in de weer. Hij vertelt hele verhalen aan één van de oranje mannen. Of die het verstaat? Ik denk het niet. Maar ik hoor “jaja” en ik zie een grote glimlach op zijn gezicht.

Dan kom ik dichterbij. Ik hoor nu wat het jongetje zegt. “Willen jullie morgen wel even wachten tot ik klaar ben met school? Dat doen jullie wel, toch?”. Gelukkig kon ik hem wel verstaan! Ik loop verder met een grote glimlach op mijn gezicht.

Hulp
De volgende dag hebben de oranje mannetjes een welverdiende dag vrij. Het buurjongetje niet! Die is druk in de weer met zijn schep. Hij graaft alvast een gat in zijn tuin. Dan kunnen de oranje mannetjes morgen direct aan de slag.

Geef een reactie

