Zondag

Standaard

Ik weet niet precies wat het is, maar de zondag is eigenlijk altijd een mooie dag! Ook al schijnt de zon niet, de naam is al zonnig en vrolijk! Een week zonder zondag is voor mij geen complete week. Nou ja, dat is eigenlijk een feit. Een week die een dag mist is niet compleet. Maar dat bedoel ik niet. Je snapt toch wel wat ik wel bedoel??

Verboden te fietsen op zondag
Misschien hebben anderen het gevoel dat zondag een dag is waar niks mag of waar niks mocht. Ik had vroeger een vriendinnetje die bijvoorbeeld op zondag niet mocht fietsen en niet mocht buiten spelen. Nou, dat vond ik vreemd. En eerlijk gezegd vind ik dat nog steeds…

Voor mij is de zondag een cadeautje van God. Ik krijg iets. Het is niet een dag met allerlei verboden. Gelukkig niet! Dan zouden ze de naam ook van zondag in verboddag of needag moeten veranderen..

Saaie dag?
Wat ik meestal doe op zondag? Nou ik ga naar de kerk. Drink een bak koffie uiteraard met wat lekkers erbij. Lees een (goed) boek. Ik ga buiten spelen met kleine Smurf en meneertje Normaal. Ga langs bij familie of vrienden. Neem de tijd voor de maaltijd, soms met een lekker wijntje. En als het op tv is, zwijmel ik weg bij ‘boer zoekt vrouw’. Best een beetje saaie dag, of niet?

Nou toch niet echt. Op een één of andere manier is deze dag echt bijzonder! Door de tijd met God, de tijd met familie, vrienden, gezin en jezelf!

Vuurwerk
En dan willen jullie nu zeker weten waarom die dag dan zo bijzonder is. Wat ik dan doe? Nou niet meer dan dat ik hierboven heb beschreven. Een heel gewone dag, een dag zonder vuurwerk. Maar toch! Ook vandaag kijk ik weer met veel plezier naar gister!

Geef een reactie

