Angst

Standaard

Ik gooi het maar direct op tafel. Misschien helpt dat… Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar ik ben bang om te schrijven. Ja echt waar! Het schrijven zelf gaat nog wel, maar iets publiceren, versturen dat is eng!

Schrijven is een beetje alsof je in je nakie door de straat rent. Je bent zichtbaar, je geeft je bloot en iedereen kan commentaar geven. Zelf commentaar geven? Heerlijk! Commentaar krijgen? Nou, liever niet…

Lekker christelijk
Ik ben vooral bang dat ik spelfouten maak. Dat jullie gaan “pietlutten” om een spelfout. Terwijl ik vind dat het om de inhoud gaat.

Sommige mensen zien direct alle foutjes in een tekst. Ik wou dat ik zo iemand was. Dan zou fijn zijn!

Lekker christelijk van mij. Geef ik jullie de schuld als ik een foutje maak en ben ik ook nog eens jaloers.

Hoe zou ik eigenlijk moeten reageren? “Bedankt dat je me wijst op een fout. Ik zal deze fout verbeteren en zorgen dat dit niet weer gebeurd.”

Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar toch, als niemand mij op mijn fouten wijst, dan kan ik ze ook niet verbeteren.

Dapper
Ik wil dapper zijn. Ik wil leren van mijn fouten. Ik wil graag feedback van anderen. Soms misschien wel een beetje pijnlijk. Maar zonder pijn geen groei.

Lees je het tussen de regels door? Ik daag je uit, test mijn dapperheid uit! Geef maar feedback of lekker snoeiharde kritiek. Eens kijken hoe ik reageer…

Ik kan het wel aan hoor, ik ben wel dapper…hoop ik.

»

  1. Ach, blijf maar gewoon gewoontjes, dat vinden we juist zo leuk!
    En aan de andere kant:ja, ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is je zo kwetsbaar op te stellen, maar dat vind ik juist zo goed van jou!

      • Waarom 1000 lezers in een jaar? Is dat iets wat je jezelf oplegt?
        Ik vind het leuk hoor!! Tot ziens.

      • Meneertje Normaal had het over 10.000, dat leek me een beetje abnormaal. Ik zie wel hoeveel lezers er komen, maar een beetje een doel hebben… dat vind mevrouw Gewoontjes wel leuk🙂.

      • Ach, meneer Normaal ……… hoeveel volgers heeft hij op zijn verhalen?

Geef een reactie

