Anders

Standaard

“Wat is er toch met jou aan de hand? Je doet zo anders” zegt meneertje Normaal tegen mevrouw Gewoontjes. “Je bent zo vrolijk en enthousiast. Wat is er gebeurd?”

Ik: Ehm… nou, vandaag ben ik begonnen met schrijven. We hadden het gisteren toch over wat ik nu allemaal wilde. Je zei, al ga je een boek schrijven in de tijd die je vrij hebt… Daar ben ik nu mee begonnen.

Hij: Een kinderboek? (Daar hebben we het ooit over gehad…)

Ik: Eh, nee niet echt.

Hij: Wat dan? Voor wie schrijf je?

Ik: Nou, ik, eh, tja…. Ik heb het opgeschreven!

Hij: Nou, voor wie dan?

Ik: Nou, ik wil eigenlijk wel schrijven voor ander moeders die werken, of thuiswerken. Die ergens tussen de 25 en 40 jaar zijn. (Ben je jonger of ouder, dan mag je het ook lezen hoor…). Ik lees namelijk best veel over andere moeders, maar ik herken me vaak niet in hen. Het leven is helemaal geweldig, of juist een groot drama. Je moet werken of je moet juist thuisblijven. Je wilt het beste voor je kind, koop dus maar dure spullen. Enzovoorts… De meeste moeders en vrouwen zijn toch normaal?

Hij: Waarover ga je dan schrijven?

Ik: Nou, over normale dingen. Over dingen die ik meemaak. Ik weet niet precies. Ik heb al wel veel geschreven, maar dat is een beetje chaotisch! Het schrijven is heel leuk! Ik weet nu al best veel onderwerpen waarover ik kan schrijven. Ik krijg er energie van!

Hij: Wat is je doel dan?

Ik: Eh, tja, nou gewoon, ervaringen uitwisselen. Een beetje zoals vrouwen doen, vriendinnen. Vast niet interessant voor mannen. (Deze blog is niet verboden voor mannen hoor…)

Hij: Je kunt natuurlijk ook een blog schrijven…als je 10.000 volgers hebt, dan kun je makkelijk een boek publiceren.

Ik: dat had ik ook al gedacht. Nou ja, nog niet van die 10.000 volgers (10 is ook al leuk), maar wel van een blog. Maar om nu zo over ons en onze zoon te schrijven… Dat is, denk ik, niet echt leuk als hij 16 is en alles is zo voor hem en zijn vrienden te lezen.

Daarom stel ik jullie voor aan mevrouw Gewoontjes. Dat ben ik niet precies, maar wel ongeveer. Alles wat ik schrijf is niet helemaal echt, maar wel een beetje…

Haha, en nu die 10.000 volgers nog. Dat is misschien een beetje veel, maar een doel hebben is wel leuk. Wat dachten jullie van 1.000 volgers dit eerste jaar?

Dan kijk ik of ik na dit jaar nog steeds mevrouw Gewoontjes ben die haar belevenissen met jullie deelt.

Hopelijk tot snel,

Mevrouw Gewoontjes

Geef een reactie

